۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰

مذاکره برای انتخاب رهبر ارکستر ملی/ اجرا با اعضای جدید در ماه رجب

مذاکره برای انتخاب رهبر ارکستر ملی/ اجرا با اعضای جدید در ماه رجب

مدیر موسسه ارکستر ایران از توافقات اولیه با رهبر جدید ارکستر ملی خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه رجب ارکستر ملی با رهبر جدید و ترکیبی از نوازندگان پذیرفته‌شده در آزمون، اولین برنامه خود را اجرا می‌کند.

مهدی افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: ارکستری که با عنوان "ارکستر ملی" به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی در روز بزرگداشت سعدی میزبان علاقه‌مندان بود در واقع مبنا و پایه‌ای برای ارکستر اصلی است که به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی درباره انتقادهایی که پیرامون گروه نوازندگان ارکستر ملی در روز بزرگداشت سعدی وجود داشت، به برگزاری آزمون کتبی و عملی ارکستر ملی اشاره کرد و گفت: مدتی قبل برای انتخاب نوازندگان ارکستر ملی آزمون کتبی را برگزار کنیم که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از بین افراد پذیرفته شده در آزمون کتبی، آزمون عملی را برگزار می‌کنیم و در نهایت اعضای نهایی از بین این دو آزمون فعالیت خود را در ارکستر ملی آغاز می‌کنند.

مدیر موسسه ارکستر ایران ادامه داد: برنام‌ ای که با عنوان ارکستر ملی در روز بزرگداشت سعدی اجرا شد با وجود اینکه به لحاظ کیفی مورد توجه قرار گرفت اما ارکستر اصلی نبود. ضمن اینکه مطمئن باشید اجرای بعدی ارکستر ملی که قرار است همزمان با ماه رجب برگزار شود قابل قیاس با اجراهای قبلی این مجموعه نخواهد بود.

افضلی درباره حاشیه‌های انتخاب رهبر جدید ارکستر ملی تاکید کرد: مذاکراتی با یکی از هنرمندان و رهبران برجسته ارکستر داشته‌ایم که به صورت شفاهی هم توافقات لازم انجام گرفته اما به دلیل اینکه هنوز قرارداد کتبی منعقد نشده فعلا از بردن نام این هنرمند خودداری خواهم کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که آقای رحیمیان همچنان در کنار ما به عنوان رهبر و مشاور حضور دارند.

کد خبر 2040920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha